Organisaties hebben jarenlang zwaar geïnvesteerd in programma’s die erop gericht zijn de betrokkenheid van medewerkers verbeteren en werkprestaties. Maar ondanks goede bedoelingen zijn te veel van deze inspanningen tekortgeschoten. Nu wenden sommigen zich tot mensenwetenschap en coaching als oplossing. Is dit het antwoord?
Wat is mensenwetenschap precies? Hoe werkt het hand in hand met coaching om tot betere resultaten te komen? En wat moeten HR- en bedrijfsleiders doen om een succesvolle strategie te implementeren?
Ik nodig je uit om samen met mij dit onderwerp uitgebreid te bespreken met een expert op het gebied van mensenwetenschap in deze #WorkTrends podcast-aflevering.
Maak kennis met onze gast: Kevin Campbell
Vandaag ben ik verheugd om te verwelkomen Kevin Campbell, een mensenwetenschapper en executive strengths-coach die gespecialiseerd is in het benutten van personeelsanalyses met de kunst van leiderschap om organisaties te helpen werkteams te versterken en hun werknemerservaring te verbeteren. Door de jaren heen heeft Kevin gewerkt met enkele van de meest prestigieuze bedrijven op het gebied van personeelsstrategie, waaronder Culture Amp, Deloitte, Gallup en nu Qualtrics.
Essentiële vaardigheden op het gebied van mensenwetenschap
Een medewerkerervaringswetenschapper zijn klinkt opwindend, Kevin. Maar wat doe je precies?
Om effectief te zijn, is expertise in meerdere disciplines vereist. Denk aan een Venn-diagram met drie kruisende cirkels.
De ene is people analytics, de andere is organisatiepsychologie en de andere is toegepaste praktijk. Een medewerkerervaringswetenschapper zit op het snijvlak van die drie gebieden.
Werknemersbetrokkenheid begrijpen
Wat betekent de term ‘werknemersbetrokkenheid’ voor u als menswetenschapper?
Het is belangrijk om te praten over wat het is niet, evenals wat het is is.
Het is geen enquête. Vaak verliezen we uit het oog dat betrokkenheid eigenlijk een emotionele en psychologische toestand is. Een enquête is slechts een hulpmiddel dat ons helpt die toestand te meten.
Betrokkenheid begint echt met emotionele betrokkenheid. Ik benadruk het emotionele aspect omdat het gaat om de wens om bij een organisatie te blijven en haar doelstellingen te helpen verwezenlijken – niet omdat je verplicht bent of je gedwongen voelt om het te doen, maar omdat u wilt.
Betrokkenheidsproblemen opsporen
Wat is de meest kritieke uitdaging die je op dit moment ziet?
De meeste organisaties leggen te veel de nadruk op begrip en te weinig op verbetering in actie.
Volgens gegevens uit 2021 bijvoorbeeld, meet bijna 90% van de bedrijven betrokkenheid of heeft een of ander feedbackprogramma voor werknemers, maar slechts 7% van de werknemers zegt dat hun bedrijf op een zeer effectieve manier reageert op feedback.
We hebben dat onderzoek nog niet bijgewerkt, maar ik vermoed dat het waarschijnlijk niet veel is verbeterd.
Overbruggen van de kloof
Hoe kunnen werkgevers dit probleem aanpakken?
Het is belangrijk om te beseffen dat de betrokkenheidsenquête of -gegevens niet het einde zijn. Het is echt nog maar het begin.
Om te verbeteren, wilt u resultaten vertalen in acties die een grote impact kunnen hebben op uw bedrijfscultuur. En de sleutel is om eenvoudige coachingvaardigheden te gebruiken.
Luister naar deze volledige aflevering voor meer goed advies van Kevin over de kunst en wetenschap achter het ontwikkelen en behouden van een geweldige werknemerservaring.
Abonneer u ook op de #WorkTrends Podcast op Apple-podcasts of Stikster. En volg onze hashtag #WorkTrends om dit gesprek op sociale media voort te zetten Twitteren, LinkedInen Instagram.
Berichtweergaven: 613